Здавна в народі маленьким дітям співають колисанки, розучують з ними потішки, скоромовки, мирилки, співаночки та інше. Пропонуємо для читання малюкам ще один вид народної творчості – загадки. Розробляючи інтерактивну вправу, ми вибрали цей жанр в першу чергу як матеріал для читання дітям, які тільки починають читати.
Загадки, як правило, невеликі за обсягом, доступні для читання малими дітьми, відповідають їх віковим особливостям. Близька тематика – це світ рослин і тварин, речі побуту, що оточують. Разом з тим, загадки розвивають здогадливість, кмітливість, вміння бачити в описі конкретний предмет, розширюють уявлення про властивості і ознаки предметів. Не даремно в підручниках з мови при вивченні теми «Ознаки предметів» даються вправи на відгадування та складання загадок. Ще К.Д.Ушинський дивився на загадку «як на мальовничий опис предмета».
Через загадки діти прилучаються до звичаїв і традицій свого народу, знайомляться з правилами та законами поведінки, одержують духовний розвиток. Відгадування загадок активізує пізнавальні можливості дітей.
Реклама:
Щоб запустити вправи, на вашому комп'ютері повинен бути встановлений флеш-плеєр (Adobe Flash Player). Якщо у Вас ще не встановлений флеш-плеєр - завантажте його тут
Реклама:
Мета проекту Самоучка
Пропонуємо дітям, які вчаться читати, цікавий матеріал для читання – загадки.
Починаємо читання із загадок, що складаються з одного невеликого речення. Поступово збільшуючи об’єм, в третьому варіанті переходимо до читання віршових загадок на чотири – шість рядків.
Розвиваємо кмітливість дітей, розширюємо уявлення про навколишній світ, виховуємо допитливість, працьовитість, бажання одержувати нові знання.