Виконуючи звуко-буквений аналіз слів, учні, як правило, правильно вказують кількість букв у слові, оскільки букви-значки порахувати легко. А у визначенні звуків часто помиляються. Найбільше помилок допускають при аналізі слів, де зустрічаються букви «я», «ю», «є», «ї». Часто діти не звертають увагу на те, в яких позиціях в слові знаходяться ці букви, і, залежно від цього, що позначають. Після букв, що позначають приголосні звуки, букви «я», «ю», «є» позначають м’якість приголосних звуків і, відповідно, звуки [а], [у], [е].
На початку слова, а також після букв, що позначають голосні, та після апострофа букви «я», «ю», «є» позначають по два звуки: [й,а], [й,у], [й,е]. Буква «ї» завжди позначає два звуки [й,і].
Практика показує, що усно зафіксована вчителем помилка чи виправлена в зошиті не спонукає учня до бажання виконати завдання правильно. Натомість, діти дуже не люблять, коли їх помилку показує комп’ютер. Виконуючи вправу на комп’ютері, учні уважніше ставляться до роботи, більше вникають в суть завдань, стараються пригадати правила і примінити їх в роботі.
Мета вправи – допомогти учням правильно виконувати звуко-буквений аналіз слів, вчити складати звукові моделі їх, закріпити знання знаків, якими позначаються звуки при звуковому аналізі. Привчати дітей уважно, вдумливо ставитись до виконання завдань.
Реклама:
Щоб запустити вправи, на вашому комп'ютері повинен бути встановлений флеш-плеєр (Adobe Flash Player). Якщо у Вас ще не встановлений флеш-плеєр - завантажте його тут
Реклама:
Мета проекту Самоучка
Інтерактивна вправа Букви я, ю, є, ї - вивчаємо читання, письмо, українську мову за допомогою комп'ютера та ігрових вправ.
На сайті Самоучка викладаються вправи, виготовлені вчителями початкової школи для шкільного та позашкільного навчання.