У підручнику з математики Л.Г.Петерсон для третього класу використання дужок у виразах аргументується потребою змінити програму обчислень.
Учням пропонується виконати обчислення за двома програмами.
Перша:
1. Від восьми відняти 3
2. До одержаної різниці додати 4
Друга:
1. До числа 3 додати 4
2 . Одержану суму відняти від восьми
За першою програмою записали приклад: 8-3+4. За другою програмою дію додавання чисел 3 і 4 потрібно виконати першою. Для цього використовуються дужки. Отримуємо приклад:
8-(3+4). Робимо висновок - спочатку виконуємо дії в дужках, потім інші в тому порядку, в якому вони записані. Практичні навички використання цього правила в нашій вправі учні отримують, виконуючи завдання першого і другого варіантів.
Порядок виконання дій потрібно позначити в зелених кружках - перетягнути на них цифри зі стовпчика зліва.
У виразах без дужок спочатку виконують множення і ділення, а потім додавання і віднімання У нашій вправі - це третій варіант.
Наступний крок - вирази з дужками, в яких є всі чотири дії . Керуємося правилом:
Якщо у виразі є дужки, то спочатку обчислюють значення виразу в дужках. В отриманому виразі виконують по порядку зліва направо спочатку множення і ділення, а потім додавання і віднімання .
Реклама:
Щоб запустити вправи, на вашому комп'ютері повинен бути встановлений флеш-плеєр (Adobe Flash Player). Якщо у Вас ще не встановлений флеш-плеєр - завантажте його тут
Реклама:
Мета проекту "Самоучка"
Виробити практичні навички визначення порядку виконання дій у виразах, що містять дії додавання і віднімання з дужками, потім у виразах, що містять дії множення, ділення, додавання і віднімання без дужок, і, нарешті, у виразах, в яких є всі чотири дії і дужки.