«Бліц-турніри - 2» містять складені задачі, розв’язки яких включають дії множення і ділення. Зразу оговорюємо, що у виразі на множення першим множником має стояти число, що додається кілька разів, інакше зараховується помилка. У першому варіанті вправи в розв’язування задач вводиться дія множення разом з додаванням і відніманням.
В другому і третьому варіантах добавляється ділення на рівні частини.
Якщо в першому варіанті за правильно підібраний розв’язок зараховується бал, то в другому і третьому варіантах за кожну правильно розв’язану задачу виставляється три бали і при неправильному виборі виразу-розв’язку, відповідно три помилки.
В цих варіантах діти мають зробити ще й вибір між діями множення і ділення.
В четвертому варіанті з’являється задача, що містить ділення на вміщення і діти мають порівняти її з подібною задачею, але такою, що розв’язується з допомогою множення. Знову ж таки, розставляючи вирази в задачах, треба задуматись, яке число ставиться на перше місце при множенні.
Буквені дані в задачах вигідні тим, що не містять підказки щодо вибору дії (множення чи ділення). Бо якщо школярі оперують тільки табличним множенням та діленням, то зустрічаючись, наприклад, із числами 27 і 3, вони виконують ділення, так як множити 27 на 3 ще не вміють.
Там, де 12 балів виставляється за 4 задачі, використані розв’язки не зникають, а повертаються на своє місце, щоб учень кожного разу вибирав правильний.
Якщо вправу виконує група учнів в комп’ютерному класі, то, кинувши погляд на екран монітора учня, вчитель бачить його успішність: за кожний варіант виставляються бали і помилки. При переході на інший варіант набрані бали і допущені помилки зникають, але залишається сумарний бал за всі попередньо виконані варіанти і загальна кількість всіх допущених помилок.
Реклама:
Щоб запустити вправи, на вашому комп'ютері повинен бути встановлений флеш-плеєр (Adobe Flash Player). Якщо у Вас ще не встановлений флеш-плеєр - завантажте його тут
Реклама:
Мета проекту "Самоучка"
Вправа являє собою тренувальний матеріал до теми «Дії множення і ділення», зокрема, розв’язування задач з цими діями. Збірка задач має на меті закріпити поняття про дію множення та дії ділення на рівні частини і на вміщення. При розв’язуванні задач діти повторюють і закріплюють відношення «на стільки більше (менше)», « у стільки разів більше (менше)», пригадують випадки різницевого та кратного порівняння чисел, закріплюють вміння розв’язувати задачі з непрямою умовою та робити логічні висновки.
Розвивається вміння уважно вивчати задачі, виробляється потреба детально вивчати їх зміст, знаходити подібні, порівнювати дані, питання і т.д.