Вправа послідовно підводить учнів, що вчать математику за програмою «Росток» і підручниками Л.Г.Петерсон, до розуміння понять «ціле» і «частини».
Спочатку пропонується позначити цілий відрізок і його частини числами з прикладів на додавання і віднімання в межах десяти. В цих межах діти вже мають кількісне уявлення кожного числа. Залишається усвідомити і запам’ятати , що в прикладі на додавання сума – це ціле, а доданки – його частини. В прикладі на віднімання цілим є зменшуване, а від’ємник і різниця – його частини.
В другому варіанті завдання ускладнюється. Треба так само у рівностях визначити ціле і частини, але вже один з компонентів невідомий, він позначений знаком питання.
Це підготовча вправа до осмисленого розв’язування рівнянь на знаходження невідомих компонентів дій додавання і віднімання. Тут вже треба вказати дію, за допомогою якої шукаємо невідоме. Часто в прикладах однієї сторінки беруться однакові числа, але в залежності від позиції означають різні поняття: в одному рівнянні число є цілим, в іншому воно вже може бути частиною. На прикладах відрізків діти засвоюють, що ціле знаходиться додаванням, а частина – відніманням.
Вислів «клацни на виразі під схемою» дає практичне уявлення про вираз, допомагає усвідомити різницю між виразом і рівністю.
Реклама:
Щоб запустити вправи, на вашому комп'ютері повинен бути встановлений флеш-плеєр (Adobe Flash Player). Якщо у Вас ще не встановлений флеш-плеєр - завантажте його тут
Реклама:
Мета проекту "Самоучка"
Програма "Росток". Підручник Л.Г.Петерсон. Розвиваючі комп'ютерні вправи до підручника Л.Г.Петерсон за програмою "Росток".
Навчальні програми. Розуміння понять "ціле" і "частина".