Курс інформатики в початковій школі - пропедевтичний, і ми стараємось занурити молодших школярів в середовище нових для них термінів і понять.
Одним з основних понять, з якого учні початкових класів починають вивчати інформатику, є поняття інформації.
Слово інформація походить від латинського слова informatio, яке означає: роз’яснення, витлумачення, представлення, ознайомлення, просвіта.
В початковій школі, пояснюючи слово інформація, ми наголошуємо на новизні відомостей, які одержуємо. Отже, для молодших школярів інформація – це новини, нові відомості, нові знання.
Далі школярі ознайомлюються з новими темами і термінами: повідомлення, способи подання повідомлень і способи сприйняття їх, дії з інформацією (інформаційні процеси) та інше.
Засвоєння матеріалу з цих тем учнями початкових класів потребує особливих підходів, методів і форм навчання, що відповідають віковим особливостям молодших школярів. Практика показує, що той матеріал, який начебто добре засвоїли учні, при вивченні наступних тем забувається. Учні путаються у термінах, визначеннях, класифікації вивченого. Усне повторення теоретичного матеріалу їм нецікаве.
В наший вправі «Інформація» матеріал по темі поданий у вигляді тез. Учні мають ознайомитись з ними, запам’ятати, а потім, на наступній сторінці, скласти ці висловлювання, доповнюючи кожне з них, тобто, добавляючи кінець кожного висловлювання до поданого початку. На першому етапі вивчення теми працюємо над засвоєнням тез колективно. Це може бути: початок читає вчитель, а закінчення – всі учні хором, або учень, якого називає вчитель. Можна запропонувати зачитувати початок висловлювання тому, хто правильно добавляє кінець. Вправу можна використати і через деякий час після вивчення теми на повторення. В такому випадку кожен учень повторює тези самостійно.
На другій сторінці вправи, при правильному складанні кожного висловлювання учень одержує ілюстрацію до казки.
Практика показує, що кожен учень докладає всіх зусиль, щоб цю картинку скласти. Помилки у вправі фіксуються. Допустивши кілька помилок, учень без спонукання повертається до першої сторінки, щоб ще раз прочитати висловлювання. Найкращий результат – складена картинка і 0 помилок. Глянувши на екрани моніторів, вчитель бачить результат кожного учня.
Реклама:
Щоб запустити вправи, на вашому комп'ютері повинен бути встановлений флеш-плеєр (Adobe Flash Player). Якщо у Вас ще не встановлений флеш-плеєр - завантажте його тут
Реклама:
Мета проекту "Самоучка"
Допомогти учням початкової школи засвоїти програмовий матеріал з теми «Інформація»: поняття інформації, способи подання і сприйняття повідомлень, закріпити вивчене про органи чуття, якими сприймається інформація, інформаційні процеси та інше.