Порівняння дробів ґрунтується на розумінні утворення їх. Якщо 1/2 утворюємо поділом цілого на дві рівні частини, а 1/8 поділом цього ж цілого на вісім рівних частин, то, уявляючи цей процес, учні доходять до висновку, що одна восьма часточка менша, ніж одна друга.
Але порівняння дробів має починатись з наочного поділу смужок, квадратів, кругів, відрізків на рівні частини і супроводжуватись цими діями, поки діти не звикнуть уявляти їх. Після того, як діти навчаться порівнювати дроби з чисельниками, рівними одиниці, переходимо до порівняння дробів з різними чисельниками але однаковими знаменниками.
Наголошуємо, що часточки в обох випадках однакові, а більший той дріб, де взяли більше таких часточок. Складніший випадок, коли порівнюємо два дроби з різними знаменниками, а однаковими чисельниками. Але й у цьому випадку, уявляючи утворення таких дробів, діти справляються з завданням, визначаючи, в якому дробі одержані при діленні часточки менші, і порівнюючи однакову кількість менших і більших часточок.
Реклама:
Щоб запустити вправи, на вашому комп'ютері повинен бути встановлений флеш-плеєр (Adobe Flash Player). Якщо у Вас ще не встановлений флеш-плеєр - завантажте його тут
Реклама:
Мета проекту "Самоучка"
Закріпити уявлення дітей про утворення дробів, їх запис і читання. Допомогти учням навчитись порівнювати дроби з чисельниками, рівними одиницям; вибирати більший із пари дробів, що мають однакові знаменники, а чисельники різні; а також порівнювати дроби з однаковими чисельниками і різними знаменниками.